lauantai 22. helmikuuta 2014

Blogilukemia

Monet blogia pitävät tuskailevat blogitilastojen
kanssa. Omat kokemukseni ovat Bloggerista,
joten en osaa sanoa onko ongelma yhteinen
muillekin blogipalveluille. Ongelmana Bloggerissa
on erityisesti haittasivustojen "tunkeminen" tilastoon,
joten lukujen luotettavuus on epävarmaa.
On kuitenkin kivaa ja hyödyllistä saada tietoa
blogissa käyneistä ja sitä lukevista ihmisistä.

Hieman harmittaa, että sain vasta kuukausi
sitten vinkin ottaa Google Analytics-ohjelman
käyttöön. Seitsemän kuukautta blogia
meni tilastollisesti "hukkaan". Tämä vinkiksi
muille blogia pitäville: Kannattaa ottaa
Google Analytics (varmaan muitakin
samankaltaisia ohjelmia on olemassa?)
käyttöön alusta asti. 


Niistä blogilukemista:
Viimeisen kuukauden aikana blogissani on
vierailtu 1290 kertaa ja vierailuilla on luettu 2820 sivua.
Kävijöitä on ollut 529. Heh! Ei mulla ole noin
montaa ystävää tai sukulaista!;) Noista käynneistä
yli 1200 on koti-Suomesta ja loput eri puolilta
maailmaa. Ilmeisesti mulla on pari vakilukijaa
Amerikassakin. Suomessa erottuu alueena kaksi
paikkakuntaa, Lahti ja Helsinki. 

Vaatimattomiahan nämä luvut ovat moniin
muihin blogeihin verrattuna, mutta olen silti
kauhean iloinen niistä. :D Kävijät ovat merkki siitä,
että kirjoitukseni ja kuvani ovat kiinnostaneet
joitakin ihmisiä. Kynnys kommentointiin on
aika korkea, ymmärrän sen. Seurasin itsekin 
blogeja useamman vuoden, ennen kuin
uskaltauduin kommentoimaan.
Osa kavereistani kommentoi minulle
Facebookin kautta.

Olen linkittänyt postauksiani henkilökohtaiselle
Facebook-sivulleni, mutta viime aikoina olen
miettinyt blogin omaa Facebook-sivua ja
Instagramiin menoa...Ärsyttävätkö blogilinkkini
Facebook-kavereitani? Tykkäisikö kukaan
bloginisivusta, jos loisin sellaisen? Kauhea
epävarmuus iskee mieleen.:/ Toisaalta
haluan kehittyä. Olisikin kiva saada palautetta
teiltä blogissani vierailevilta!



Eilisestä sen verran, että oli muuten hauskat juhlat!
Mukavia ihmisiä, huippuhyvää ruokaa
ja juomaa, paljon puheensorinaa ja naurua,
onnistuneiden juhlien resepti.
Tänään on sitten väsyttänyt
kaiken hauskuuden edestä.;)


Taina



4 kommenttia:

  1. Analytics on tosiaan ihan ehdoton väline tilastoseurantaan! Mullakaan tuota ei ollut alkuVUOSIna edes käytössä, viimeiset pari reilua kylläkin. Kyllähän ne tilastot kiinnostavat jokaista bloggaajaa :) Muistan itse ihan erinomaisen hyvin, miten alkuaikoina varsinkin niitä ihmetteli kovasti ja oli erityisen iloinen kasvavasta lukijamäärästä. No, vieläkin, tottakai.

    Tuosta fb-sivuasiasta... Mulla on sellainen tilanne, että henk koht fb:n puolelle tuskin puoletkaan tietävät mulla olevan edes blogia :D Miespuoliset kollegat, etc. (No, osa tietää kyllä). Enkä edes välittäisi heidän tietävän. Siinä mielessä itselleni sopii paremmin ne blogin omat fb-sivut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Rilla, kun kommentoit!:) Teiltä konkaribloggaajilta voi saada oppia ja vinkkejä, jotka ovat hyvin arvokkaita, kuten ne sun valokuvausohjeet! En ole unohtanut niitä, vaikka valokuvaukselle on ollut vaikea löytää valoisia hetkiä edelleen. Kesällä mun on viimeistään löydettävä se aika tutustua kunnolla kameraani.
      Kyllä mä olen jo aika vahvasti kallistunut blogin fb-sivujen kannalle. Eipähän tartte sitten juuri niiden mieskollegoiden kuittailla blogijutuista enää.:D Meillä on siis sellainen työyhteisö, että..;))

      Poista
  2. Blogin omilla fb-sivuilla ei ainakaan tarvitse mitettiä, häiritseekö postaus ketään, kun halukkaat ovat itse valinneet katsella niitä. Go for it! Eihän se mitään ota jos ei annakaan. Tai no, ottaahan se vähän aikaa. Ja fb:ssä voi vinkata lyhyesti asioista, joista kirjoittaa pidemmästi blogissa tai joista ei ollenkaan aio postausta tehdäkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, juuri noin mä ajattelen. Se on tuo epävarmuus, joka nakertaa. Siitä täytyy päästä eroon!:D

      Poista